Uporaba destilirane vode v avtomobilu

Naš avtomobil se v poletnih mesecih drugače segreva in ohlaja, kot v zimskih. Res je, da tudi pozimi uporabljamo klimo, vendar za segrevanje vozila. Poleti pa lahko hitro prihaja do pregrevanja motorja, če je nivo antifriza oziroma destilirane vode prenizek. Pomembno je, da tedensko pregledujemo nivo tekočine v avtomobilu in spremljamo porabo. V kolikor vozilo pretirano porablja tekočino, moramo najti vzrok in ga odpraviti. Nekatere težave lahko odpravimo sami, druge pa serviser.

Termostat vsebuje tudi cilinder, ki je napolnjen z voskom.

Ohlajanje motorja med vožnjo

Pregrevanje motorja je največji problem pri starejših modelih vozil. Starejši avtomobili zahtevajo od lastnika redno kontroliranje nivoja destilirane vode in antifriza. V kolikor avtomobil prehitro porablja hladilna sredstva, je pomembno, da vozilo odpeljemo do avtomehanika. Zavedati se moramo tudi, da pozimi sama destilirana voda ni priporočljiva za ohlajanje motorja, saj lahko v primeru prenizkih temperatur zmrzne. Prihaja lahko tudi do kerozije in vstopa rje v sistem. Priporočljivo je torej redčenje antifriza z destilirano vodo poleti, pozimi pa uporaba nerazredčene hladilne tekočine.

Naloga hladilnega sistema vozila

Naloga hladilnega sistema vozila je, da ohlaja motor med vožnjo in preprečuje pregrevanje. Hladilna tekočina tako nadzoruje temperaturo v različnih delih motorja in drugih sklopih vozila. Pri zelo nizkih temperaturah hladilna tekočina ostane tekoča, medtem ko destilirana voda rada zmrzne. Pri visokih temperaturah obe tekočini hitro izhlapevata, zato je nujno redno spremljanje nivoja tekočine v avtu. Hladilna tekočina ima tudi antikorozijske lastnosti, ki preprečujejo nastanek rje. 

Termostat
V hladilnem sistemu je pomemben tudi termostat, ki uravnava pretok hladilne tekočine.

Mešanje destilirane vode in hladilne tekočine

Uporaba destilirane vode za hlajenje motorja je nekaj vsakdanjega. Destilirana voda je cenovno zelo ugodna in zelo dostopna. Obenem je namen destilirane vode napram navadni vodi s pipe ta, da preprečuje nalaganje škodljivega vodnega kamna v sistemu. Nekateri vozniki destilirano vodo uporabljajo tudi za čiščenje avtomobilskih stekel, saj jih lepše očisti in ne povzroča madežev zaradi vodnega kamna.

Naloga termostata v hladilnem sistemu

V hladilnem sistemu je pomemben tudi termostat, ki uravnava pretok hladilne tekočine. Sam termostat vsebuje tudi cilinder, ki je napolnjen z voskom. Vosek se ob segrevanju stopi, kar povzroči odprtje termostata. Hladilna tekočina se po odprtju začne pretakati preko hladilnika do motorja. Ob velikih obremenitvah se torej vozilo postopoma ohlaja in ne pregreva.

Odprtje in zaprtje termostata med vožnjo

Med vožnjo se termostat odpira in zapira. Njegovo stanje je odvisno od delovne temperature motorja. Višja kot je temperatura, bolj je odprt.  Ko avtomobil stoji oziroma se ne giblje, se termostat zapre. Ko se prekine kroženje hladilne tekočine, se omogoča tudi lažji zagon vozila pri naslednji vožnji. Vozilo, ki postopoma dosega delovno temperaturo je bolj odzivno, deli motorja na delovni temperaturi pa se počasneje obrabljajo.

Termostat
Med vožnjo se termostat odpira in zapira.

Novi avtomobili in ohlajanje

Pri novih modelih vozil prihaja do večjega računalniškega nadzora nad vsemi komponentami v vozilu. Enako je tudi s hladilnim sistemom, ki ima čedalje več elektronskega nadzora. Elektronski termostat deluje enako kot klasični, vendar mu pri delovanju pomaga tudi računalnik. Vozilo ima dodan elektronski grelec, ki ga nadzira računalniška enota. Računalnik hitro prebere podatke o temperaturi, hitrosti in obremenjenosti vozila. Računalnik tudi prek termostata regulira temperaturo motorja. Na ta način imajo vozila nižjo raven izpustov, gorivo pa bolj učinkovito izgoreva. 

Nihanje temperature starejših modelov vozil

Pri starejših modelih vozil, kjer ni elektronskih termostatov, morajo lastniki redno pregledovati nivo hladilne tekočine. Nekateri avtomobili prično s pretirano porabo antifriza med vožnjo, kar je prvi znak okvare. Lahko je prišlo do zamašitve cevi zaradi smeti, ali pa je prišlo tudi do preboja cevi zaradi obrabe. V kolikor smo v sistem točili preveč vode in premalo antifriza je lahko rja tudi zaokrožila po sistemu, kar lahko privede do komplikacij. Priporočljiva je uporaba sredstev za hlajenje, ki jih priporoča proizvajalec vozila.

Znaki okvare termostata

Okvarjen termostat prepoznamo po:

  • Slabem delovanju motorja,
  • Hitrimi spremembami temperature motorja,
  • Mašina ne dosega delovne temperature.

Pri okvarjenem hladilnem sistemu kmalu opazimo, da je pokrov mašine bolj vroč kot ponavadi. Morda oddaja tudi neprijetne vonjave. Opazimo lahko tudi dim izza pokrova ali se vozilo med vožnjo dejansko popolnoma izklopi. Največja težava pri okvarjenem hladilnem sistemu je, da lahko pride tudi do požara zaradi previsokih temperatur. V kolikor se torej pojavlja lučka na armaturi ali pa opažamo, da se vozilo ne obnaša tako, kot bi se moralo, moramo nujno preveriti nivo hladilne tekočine ter obiskati najbližji servis.

Preberite si še naslednji članek: Srce našega avtomobila je akumulator

Wordpress website enhanced by true google 404